.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انهدام 16 باند قاچاق اشياي عتيقه در گيلان

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گيلان از انهدام 16 باند قاچاق اشياي عتيقه در 9 ماه امسال در گيلان خبر داد.

اميد عزيزي اظهار داشت: از اين تعداد دو باند در شش ماهه نخست امسال، شش باند در آذر ماه امسال، پنج باند در آبان و سه باند نيز در مهر ماه سال جاري توسط يگان حفاظت متلاشي شد كه 65 نفر در اين باره دستگير و به مقام‌هاي قضايي تحويل داده شدند.

وي اشياي كشف شده را انواع مجسمه‌هاي كوچك با نقش انسان، حيوان، زن، مرد، انواع سكه، كاسه‌هاي سفالي، فلزي و شيشه‌اي با نقش‌هاي برجسته و بدون نقش و نيز خنجرهاي مفرقي ذكر كرد و اظهار داشت: اين اشيا بيشتر در مناطق كوهستاني از ربايندگان كشف شده است.

عزيزي حفاري‌هاي غيرمجاز را از ابتداي سال جاري تا كنون 58 مورد عنوان و تصريح كرد: شش مورد فعاليت غيرمجاز با فلزياب‌ها نيز ثبت شده است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گيلان خاطرنشان كرد: تا كنون دو مورد تخريب آثار تاريخي و يك مورد نيز تجاوز به حريم اعلام شد، ضمن اينكه 205 بار سركشي از آثار تاريخي توسط ميراث فرهنگي صورت گرفته است.

وي تعداد بناها و محوطه‌هاي تاريخي ثبت شده در گيلان را 900 اثر برشمرد و افزود: حفظ اين بناها از تخريب و تجاوزهاي احتمالي بسيار ضروري بوده و انجام اين امر نيازمند به‌كارگيري نيروهاي بيشتر در يگان حفاظت است.

به گفته عزيزي تا كنون 255 بار گشت و ايست بازرسي توسط نيروي انتظامي و 322 بار گشت و ايست بازرسي توسط يگان حفاظت ميراث فرهنگي صورت گرفته كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزايش قابل ملاحظه‌اي مواجه بوده است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي گيلان تهيه بانك اطلاعاتي مجرمان در حوزه ميراث فرهنگي را از اقدام‌هاي موثر براي شناسايي و كشف باندهاي قاچاق اعلام كرد.

وي ادامه داد: ابلاغ برگ اخطار به سازندگان غيرمجاز، انجام مذاكره با دادستان مركز استان، ارتقاي سطح تعامل با معاونت آگاهي گيلان و پيگيري پرداخت حق‌الزحمه 3 ميليون تومان نيروي انتظامي در امر حفاظت از نمايشگاه لاهيجان و لنگرود از جمله اقدام‌ها در سال جاري براي افزايش سطح كيفي فعاليت‌هاي يگان حفاظت بوده است.

عزيزي تعداد پايگاه‌هاي يگان حفاظت در گيلان را 13 پايگاه و پنج پست برشمرد و خاطرنشان كرد: بازديد و سركشي از پايگاه‌ها و سيستم‌هاي حفاظتي رودسر، ماسوله، موزه سراوان، لنگرود و موزه چاي لاهيجان به صورت هفتگي انجام مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.